Prędzej czy później każda firma rozwinie się do tego poziomu, gdy niewystarczająca stanie się jej dotychczasowa lokalizacja i konieczne będzie znalezienie nowego biura. I choć zadanie to wydaje się bardzo proste, to jednak na drodze do celu znajduje się naprawdę wiele przeszkód. Z tego też powodu warto wiedzieć, na co zwracać uwagę, gdy szuka się biura do wynajęcia.
Lokalizacja biura
Nie da się ukryć, że zdecydowanie najważniejszą sprawą podczas szukania biura do wynajęcia, jest zwrócenie uwagi na jego lokalizację. Odgrywa to kluczową rolę, jeśli chodzi o wygodę dojazdu do pracy, lecz również i odpowiednią reprezentatywność względem klientów. Z tego też powodu biuro musi mieścić się w miejscu bardzo atrakcyjnym, z dobrym dojazdem, zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską, a z drugiej strony musi być otoczone takimi elementami, jak ścieżki rowerowe, parkingi dla samochodów, czy też po prostu sklepami spożywczymi lub restauracjami.
Potrzeby firmy
Gdy już mamy określone to, czym powinna się charakteryzować odpowiednia lokalizacja, można przejść do nieco bardziej pragmatycznych spraw, czyli potrzeb firmy i tego, czego oczekuje się od nowej siedziby. Trzeba tu zwrócić uwagę przede wszystkim na to, jaką działalnością zajmuje się firma i do niej konkretnie wybrać typ biura. Liczy się tu nie tylko jego wielkość, lecz również rozmieszczenie oraz rozmiar poszczególnych pomieszczeń. Warto o tym wszystkim pamiętać, aby rozwijające się dynamicznie przedsiębiorstwo nie musiało szukać nowej siedziby już za kilkanaście kolejnych miesięcy.
Wyposażenie lokalu
Szukając odpowiedniego biura, należy bardzo uważnie spojrzeć na to, w co jest dany lokal wyposażony i co ewentualnie trzeba będzie do niego dołożyć. Chodzi mianowicie o odpowiedni podział pomieszczeń, wykonane ścianki działowe itd. Równie istotne jest to, czy biuro posiada klimatyzację lub odpowiednią aranżację i wykończenie wnętrz. Często bardzo ważne są takie detale, jak nawet odpowiednia akustyka. Oczywiście warto zwrócić uwagę również na ilość światła dziennego oraz jakość i typ obecnych w pomieszczeniu lamp i oświetlenia.
Warunki wynajmu
Niemniej istotną sprawą od tego, czym konkretnie charakteryzuje się dane biuro jest to, na jakich warunkach będzie ono wynajmowane. Kluczowe jest w tym wypadku oczywiście to, jak duży będzie czynsz, czy też jak często będzie opłacany. Nie można zignorować także takich spraw jak okres wywiedzenia umowy, czy też zakres swobody co do przerabiania danych wnętrz. Często może się bowiem okazać, że biuro wymaga nieco dodatkowej pracy, a właściciel nie daje takiej możliwości.